ONSDAG

Igår efter jobbet (tisdag) så käka jag och mamma kinamat innan jag åkte till ante! Kikade 3D film på tjabos nya tv. Sjukt att det funkar med 3D på en vanlig tv ju, hehe. Eller kanske inte. As ballt i alla fall :) & Idag efter jobbet åkte jag och ante på bilbingo, men vi vann ingenting, värdelöst. Men de va mysigt ändå! nu är det bara 2 dagar kvar innan helg. ska bli  SÅ skönt. Hehe, jag är inte världens arbetsmyra än om man säger så. Ovant är det ju, verkligen.

Fick hem mitt motljusskydd till kameran igår också! har dock inte hunnit testa det eftersom det bara regnat nu. Men ska göra det och ta bild med och utan och se skillnaden sen. Tror det blir toppen!

MIN MÅNDAG

Började jobba i måndags och nu är redan onsdagen slut! Det går så himla snabbt alltså.. I måndags hade jag en toppen kväll, jätte fint väder och varmt! Grillade med mamma Magnus och ante, sen tog jag och mamma en drink i solen och så satt vi ute en sväng och jag fotade lite.

FOTAT

Var upp till mormor och morfar Leif tidigare, fotade lite i deras trädgård efter att jag klippt mormor :)

TÄNNDALEN

Lägger upp lite bilder här under från veckan i Tänndalen/Funäsdalen :)

NYTT OBJEKTIV

Fotade lite snabbt några bilder med nya objektivet. Jag står på samma ställe när jag tar både den inzoomade bilden och utzoomade bilden. Jag är super nöjd, zoomen är toppen.

SEMESTER

Idag är min sista semester dag.. känns jääääkligt surt faktiskt haha. Har i alla fall unnat mig ett nytt objektiv till kameran! Var i Västerås tidigare med ante och tjabo och köpte en tv till tjabo, och då fick man en produkt för halva priset så objektivet kostade bara 2000 istället för 4000! rätt nice :) Sved lite mer i plånkan för tjabo tror jag :) .. Köpte ett objektiv med bättre zoom än på det förra. Nu kan jag zooma suuper långt jämfört med det gamla och det blir ändå bra bilder. Skit kul om man ska fota typ närbilder på.. djur? och andra saker som är långt borta.

Sen har jag varit på kalas en stund och nu har jag lagt in alla bilder från Tänndalen i datorn så jag ska gå igenom dom senare. Har som vanligt tagit alldeles för mycket och onödiga kort haha.. Vi hade det i alla fall toppen i Tänndalen/Funäsdalen. Fiskade i åar, sjöar, älvar, tjänar, ja jag vet inte vad allt är. Vandrade lite, kika på renar, fjällkor, var på marknad, osvosv. Jätte mysig vecka var det! men den var såklart över snabbt.. Har haft en toppen semester i alla fall, tagit vara på den bra känns det som! Så jag är nöjd :) Nu väntar jag bara på nästa års semester .. :) svider lite när man tänker så.

SMILE

PINGLAN

Idag har eve varit här och hängt med mig heeela dagen! Vi tog en prommis upp på landsberget först, har inte varit där på flera år så trodde att det var ett skämt när det var så långt upp haha! När vi tänkte ge upp och vända så såg vi äntligen toppen. Vi vågade oss till och med upp HÖGST UPP i tornet, det var kul tills vi kom på att vi skulle hela vägen ner sen.. :)

Sen blev det lunch på kina. Sen lekte eve frisör och färgade mitt hår på salongen och jag klippte henne! Hon klarade sig perfecto! Sen åkte vi ut till morsjön och kände på vattnet, men solen hade hunnit försvinna så vi kände inte för att bada direkt hehe. Så vi åkte hem och startade min as balla skrivare och skrev ut lite bilder direkt från minneskortet! Skriver mer om det i ett annat inlägg kanske. Sen käka vi lite här hemma och sen blev det hejdå, eve ska upp och jobba 8 imorgon och jag tycker faktiskt lite synd om henne.. :) hängde i alla fall med ante robin tjabo och casper till sjöhagen en sväng senare :)

ONSDAG

Idag har varit en bra och fullpackad dag! imorse åkte jag mamma och brorsan till avesta, fick med mig en del hem :-) bl.a nya stövlar, röda fina så nu är jag redo för en fiske vecka ;) Vi åkte direkt från avesta till mattias farmor i norberg och käka lite lunch och så sen :) sen har jag klippt lite och så har jag ante och tjabo varit på bilbingo!

Imorgon kommer mina fina västerås tjejer hit och hälsar på!♥ ska bli super kul :)

TÄNNDALEN

I söndags var vi ute vid antes pappa i larsbo och hälsade på lite. Vi skulle ju egentligen till Norge nästa vecka med hans pappa, lillebror och min lillebror. Men i söndags ändrade vi oss så nu ska vi åka till Tänndalen som ligger vid Funäsdalen. Det är nog minst lika fint, där fanns det lediga stugor och till rimligare priser. Sen slipper vi ju sitta i bilen 12 timmar, nu blir det bara 5 ca :) så det känns ändå som ett bra beslut!

Ante var ju där förra året och fiskade en vecka så han vet ju lite grann om området och vart det är bra osv. Så vi kommer bo i en stuga där en vecka och åker på lördag! Det ska bli super skönt, bara vara, fiska, grilla, bada, kanske vandra nån dag, ta det lugnt (igen). Är det semester så lär man väl ta vara på den! :) efter dom här veckorna har jag ju ett år kvar till nästa.. herregud.

IDAG

Hej på eer. Idag har jag slappat. Det är ju fortfarande semester ;) hehe. Gick ut och la mig och sola med mami imorse för det va helt okej väder. Sen på eftermiddagen klippte jag morfar Leif och sen åkte jag till farmor och farfar med pappa och hälsade på! :) dom fick lite mini presenter från Santorini också hihi. Sen har jag bara suttit ute i kvällssolen med mamma och Magnus och druckit ett glas rosé och nu väntar jag på att grillen ska bli klar för användning! Fläskytterfilé och kroketter blir det ikväll, mummaaa

Igår blev det också lite sol, sen klippte jag morfar Sigge och sen var jag till banken och växlade tillbaka euron! Sen fixade jag med alla Santorini bilder som ni kanske märkt haha. Ante åkte till sälen för fiske igår morse och kommer hem imorgon kväll/natt. Så det är lite tomt nu utan pussar och kramar som jag varit van vid en heel vecka i sträck :) hihi. Men imorgon kommer han ju hem igen!

MOBIL BILDER

Bilder från Santorini som jag tog med mobilen. Halvkassa men jaja. Nu får det vara nog med bilder och Santorini snack. Nu fortsätter jag som vanligt :)

DAG SJU

Började dagen vid havet, låg där till lunchtid sen blev det poolen några timmar igen! Sen lyckades jag såklart få värme utslag på hela armarna så då va de i princip slutsolat för min del. Då blev jag jätte glad när det var sista dagen och allt :) .... &på kvällen gick vi och käkade på favorit resturangen Atlantis igen! Sen gick vi efter strand promenaden och handlade lite saker hem, lite små presenter till nära och kära osv :) sen blev det packning och häng på rummet. Vi hade i alla fall en underbar resa. Jag önskade redan i söndags morse att jag var kvar.. :)

DAG SEX

Näst sista dagen, började nog bli lite trött på att fota för härifrån har jag inte så jätte många kort haha. På dagen hängde vi vid poolen i alla fall, fick mig ett gott skratt när mamma skulle försöka vända sig på badmadrassen ute i poolen, ja ni kan ju gissa hur det gick för henne :)  På kvällen gjorde vi oss iordning lite och åkte iväg på BBQ kväll på hotellägarnas andra hotell. Det var inte så super god mat enligt mig, det var lixom traditionella grekiska rätter. Nån friterad konstig sak, nån grön sak med blad runt, torrt kött och ja. Det jag åt var väl strips, potatis, lite sallad, bröd, ett köttspätt. Haha, men det var roligt att se va dom har för traditionella rätter i alla fall.

DAG FEM

Sol och bad igen. Och på kvällen åkte vi till huvudstaden Fira för lite shopping!

DAG FYRA

Bad och häng vid poolen hela dagen. Sen åt vi på resturang Atlantis med havsutsikt! världens godaste efterrätt fick vi också!

DAG TRE (em)

Det var ett misstag att åka på en anordnad bussresa, dom sa att vi skulle göra 2-3 stopp på vägen till Oia (staden vi ville till) men det blev närmare 4-5 stopp under dagen. Snacka om att vi inte var glada :) Vi åkte bland annat till Santorinis äldsta kyrka (jätte roligt tyckte vi..), Santorinis högsta punkt - det var rätt häftigt i alla fall, Santorinis högst belägna by - stannade lite för länge, men vi satt oss och fikade och mös en stund, Santorinis äldsta by - här började vi tröttna rejält och fler i resesällskapet också, haha. och TILL SIST, kom vi äntligen till staden Oia, det var egentligen bara dit vi ville den här dagen. Så vi hade nog inte åkt på en arrangerad bussresa om vi vetat vart vi skulle innan. I oia var det i alla fall super mysigt, vi gick runt i gränderna och kikade i affärer och sen satt vi oss på en restaurang precis ovanför havet och åt. Sen gick vi och kollade på solnedgången innan bussen gick hem :)

DAG TRE (fm)

Börjar med bilder från morgonen på dag 3 och lägger sen in ett nytt inlägg med bilder från eftermiddagen dag 3. Annars blir det så himla mycket bilder i ett och samma inlägg. På morgonen tog jag och ante en kort promenad på stranden, sen solade vi och badade ett tag. Sen lunchade vi och tog en dusch innan vi satt oss på bussen till staden Oia. Lägger upp några bilder på hotell rummet här också, vilket var helt okej. Inte super fint men inte super fult heller. Helt okej helt enkelt :) Vi bodde på ett rätt litet men mysigt hotell!

DAG TVÅ

Sol och bad! Tills det blev för varmt framåt 2-3 kanske. Då tog vi en sväng runt i butikerna och kikade lite, i badkläderna, hehe. Sen tog vi en dusch och satt oss på ballkongen och tog det lugnt ett tag innan vi gick ut och kikade i affärer igen, och åt gott, igen! Det har blivit mycket ätande den här veckan kan jag lova, haha..

Roligaste hårspännena! Var SÅ nära på att köpa ett bara för att det var så roligt och annorlunda. Men när hade jag användit det? aldrig tror jag, hehe. Så de fick räcka med kort på dom! :)

DAG ETT

I lördags blev planet lite försenat så vi kom fram ca en timme senare. Hann bada och så en stund, sen tog vi en dusch och gick ut och kikade runt i området. Sen käkade vi på en jätte god resturang! Lägg märke till bergen på bilderna här under, rätt häftigt att ha dom precis bakom stranden och hotellet :) Santorini är ju en lava ö, därför är även stranden svart sand och det är vääldigt bergigt på ön.

HEMMA

Hemma igen efter en underbar vecka på Santorini, Perissa, Blue Diamond Bay. Det har varit så otroligt skönt och avslappnande. Bara legat vid poolen/havet, solat och latat oss hela dagarna. I alla fall halva hehe, det var ungefär så länge man orkade vara ute i värmen.. Vi hade väl ca 40 grader om inte mer i solen, ibland var det så varmt på huden så att man rös för att det var för varmt? alltså haha.. Så de va rätt skönt och ta en dusch och lägga sig och chilla lite med kylan på rummet vid kl 3.. :) Kvällarna var också underbara, 25-30 grader! Man behövde inte direkt någon vinterjacka :)

Vi har träffat otroliga människor, ägarna till vårat hotell var underbara. "No problem, no problem my friend, i´ll fix it!!" Fick man höra så fort man undrade över något. Vi fick skjuts av ägarna dit vi skulle och vi var på BBQ kväll med hela familjen + andra hotell gäster. De kom till och med till hotellet tidigare än tänkt imorse för att göra iordning mackor till oss! (till flygturen). Skönaste lillebrorsan hade dom också haha. I stort sett bara en underbar vecka! God mat, sol, värme, bad, kärlek, allt. Den gick bara så jäklans fort vilket var lite surt. ♥

Andra dagen, vit som få. Hehe. Min bästa ♥ Lägger upp fler bilder senare. Råkade ta över 700 bilder så har en del att gå igenom.. :)

SANTORINI

NU DRAR VIIIIII!

SEMESTER

Veckan har sprungit förbi och imorgon är det redan fredag! Har haft fullt upp efter jobbet med saker som behövts göras och idag var inget undantag, klippte Magnus först så han ser vårdad ut i Grekland haha. Sen har jag packat!! Men gud vad dålig jag är på att packa egentligen? vet lixom inte vad som är "lagom" att ha med.. Men jag tror att jag har fått till det nu. Pass, pengar, solglajjor, bikini och jeansshorts är väl typ det som behövs egentligen ;)

Imorgon får jag äntligen SEMESTER!! En månad har jag jobbat nu, känns helt sjukt! känns som jag började igår, nästan i alla fall. Men det ska bli skönt med ledigt :) imorgon jobbar jag som sagt sista dagen, till 6 så efter det lär jag ha fullt upp eftersom vi åker mot Arlanda på natten! Kan inte fatta att Greklands resan redan är här! Vi åker som sagt till Santorini! :)

Kreta förra året!

NITROCIRCUS

Har ju glömt att berätta!! Jag och ante ska åka till sthlm på nitrocircus den 16:e november! Ska bli så sjukt roligt :) dom är galna. vi har ju 5 år dagen innan också så vi sover över på hotell en natt! ♥ super mysigt! Det här är verkligen något vi båda tycker är skit kul och häftigt att se så det blir perfekt!

HELGEN

Min helg har varit toppen! I fredags efter jobbet var jag så trött så det fick blir en myskväll framför en film med mamma! och på lördagen grejade jag lite hemma på dagen innan jag kila hem till sara på förfest. Hängde där med fina vänner till lite senare då vi kilade till hamnkrogen! as bra kväll! ♥ nattkäk blev det med ante och robin också, godaste kebabtallriken.

På söndagen sov vi lääänge, till typ halv 2? sen åkte jag ante tjabo och filip och käka pizza.. haha nyttig jag har blivit va.. usch. Sen var jag och ante förbi vid morfar&gittan en sväng, gullade med kattungarna och fikade lite (jordgubbar). Sen blev det tacos och tvmys på kvällen :) Känns tungt att det är en hel fullsmockad jobbvecka kvar innan semestern. Men måndagen har ju redan gått och på fredag natt åker vi till Grekland!! Så jag ska väl inte klaga, bara att kämpa på sista dagarna nu :)