KVÄLLS HÄNG

Tråkigt att det blir så dålig upplösning på bilderna när man lägger upp dom här.. men det får duga :)

STRAND HÄNG

Lite längre bort från våran fina strand blev det lite stenigare, rättså fint det med! Mattias Ante och Magnus snorklade runt lite där bland stenarna haha :)

POOL HÄNG

FIG TREE BAY

Hallå däär! Kom hem igår natt efter en super vecka på Cypern! Det har varit varmt och soligt heeela veckan, man blev nästan lite glad när det kom några små moln en dag haha :) Vi har inte direkt behövt några tröjor.. hela kvällarna/nätterna har också varit såå varma. Jätte fint hotell bodde vi på också, man kände sig lite lyxig, när man skulle äta kom personal och drog ut stolen åt en till och med haha. Jätte bra mat också, dock var allt kött lite smaklöst. Men det har verkligen varit super bra! Skulle absolut kunna åka till Cypern igen, så otroligt klart vatten också!

Dock så har vi kommit på att vi aldrig mer ska flyga dit på en kväll/flyga hem på en natt. Det blev alldeles för jobbigt, när man kom dit på natten var man så himla trött och grinig, och när vi flög hem på natten så kunde man knappt sova nånting, sen skulle vi köra hem från Arlanda också. Så nästa gång åker vi så att vi är framme på dagen och hemma på dagen! :) Bra att man lär sig.

Har som vanligt tagit maaassor med bilder. Så jag lägger upp dom lite i omgångar. Börjar lite med att visa hur hotellet/poolområdet såg ut :)

Vi bodde verkligen super bra. Vi bodde som ni ser precis vid en super fin strand, bara en strandpromenad emellan. Sen hade vi väl typ 50 meter upp till huvudgatan där det var massa shopping, resturanger, pubar, barer osv. Det var väldigt ljudisolerat på rummen också, så även om det var världens ljud utanför på nätterna så hördes det knappt när man stängde balkong dörrarna :) Sen hade vi som ni ser på den 5:e bilden uppifrån jätte fin utsikt från resturangen där vi åt middag på hotellet. (Vi hade halvpension).

PÅ CYPERN

Hej på eeeer! Har avverkat vår första dag här på cypern! Lite trötta och dåsiga efter hitkomsten inatt men. Vi har legat vid både stranden och poolen och badat och solat, dock inte så många timmar. Jobbar oss uppåt haha. Nu har vi lite mer grund iallafall! Har även hunnit gå runt i några affärer och kikat runt om hotellet. Tar nog strandpromenaden imorgon för den hann vi inte med idag!

Det är så sjukt varmt här. Inatt (fredag natt) när vi landade ca 23.00 så var det fortfarande så varmt att vi var tvugna att ta av oss koftorna vi haft på planet :) Sjukt faktiskt. Har bränt fötterna på sanden också, så imorgon måste jag skaffa några bra strandskor :)

Vi har ätit både frukost lunch och middag på hotellet idag, och det är faktiskt grym mat! Åt tillexempel godaste carbonaran någonsin till lunch. Sen var det största buffén till middag, fanns allt från ny skuret kött till frukt till efterrätter till chickebits. Och imorse stog dom och stekte pannkakor på frukost buffén!

Sammanfattning, flygturen gick bra - vi är ju här. Maten är god, hotellet är lyx, vädret och vattnet är sjukt bra, vi har nära till allt. Femtio meter och vi är på huvudgatan.

Nu ska jag sova och pallra mig upp vid 9 imorgon för sol och bad!

LEDIG IGEN

Nu har jag bara några timmar kvar innan jag slutar. Och imorgon åker vi till cypern!!! Ska bli så himla skönt :)

Hann bara jobba fyra dagar efter semestern haha, de är gött de.

KRÄFTSKIVA

I helgen var jag i Västerås på kräftskiva! Åt dock inga kräftor haha :) hade sjukamp och sånt också så de va skit kul! Jag och sanna vann hela skeeeten :) Eve och henke hade fixat allt så bra såå! Mys :)

KALKBROTT

Tidigare i veckan var jag, ante och antes bröder vid ett kalkbrott i Lindesberg. Det var himla fint faktiskt! Blått klart vatten och inte så kallt som jag trodde. Det var i och för sig inte så soligt så det hade väl varit ännu finare om solen hade varit framme :)

TRIANGL STORLEKAR

För några veckor sen beställde jag en bikini från märket "Triangl". Dom håller till i Australien så det tog ca en vecka att få hem den, men jag tycker ändå att det var lätt att ha att göra med dom, fast den kom så långt bortifrån! Fick som sagt hem den på en vecka utan problem, dock 20 euro i frakt.

Jag hade dock jätte svårt med vilken storlek jag skulle välja, eftersom jag aldrig beställt av dom förut vet man inte så mycket om materialet osv. Om det töjer sig, om det är litet eller stort i storleken, om det är push up i toppen, om trosan kommer skära in i skinkorna, ja men ni tjejer fattar! Så jag försökte läsa runt lite men det fanns tyvärr inte så många recensioner om min bikini i modellen "Milly". Så jag mailade triangl och uppgav min bh storlek och tros storlek så att dom skulle hitta den bästa storleken för mig. Dom svarade med XS i toppen och M i underdel. Men som jag nästan förstod så var toppen fööör liten. Så jag fick skicka tillbaka toppen och byta till storlek M. Dock inga problem! Så fort jag skickat iväg det tog jag ett kort på kvittot och mailade till triangl, och dom skickade direkt en ny topp så att jag slapp vänta så länge.

Triangl´s material är som en våtdräkt, det är inte särskilt töjbart. Jag som har 75B/C i bh storlek passade i M. Och dom föreslog XS. Så om ni ska beställa därifrån rekommenderar jag att ta den storleken ni brukar ha! Oavsett om dom säger en storlek mindre. Det är nog snarare så att man hellre ska ta en storlek större än en storlek mindre om man är osäker. Eftersom dom inte töjer sig så mycket och dom är väldigt bra formade. Det är dock ingen push up i toppen alls, men tyget är väldigt tjockt så det finns ingen chans att det kan bli genomskinligt eller så.

Jag gillar verkligen bikinin! Den är verkligen bra formad efter kroppen och skön! MEN, det blir dock lite instängt, nästan fuktigt under både i över och underdel när man ligger och solar, på grund av materialet som är som en våtdräkt. Har inte provat bada med den än, men det kanske går bättre :)

Jag har som sagt modellen "Milly" och färgen "Santa rosa splash".

SOLEN

För några dagar sedan, när det nästan var som rökigast (från branden) så letade solen sig fram litegrann ändå. Jätte svårt att få bild på, finare i verkligheten :)

DUVA

En duva har gått runt på våran gård flera dagar i rad nu. Undra vad den vill? haha

ESKILSTUNA

Igår var jag Eve och Laura i Eskilstuna och shoppade lite! På ditvägen åkte vi förbi gense outlet som hade massa fin inredning till billigare pris. Sen hängde vi i tunapark och käka lunch och shoppade :) fick med mig lite hem iallafall :)

Mys dag med mina fina! Så tråkigt att vi inte bor i samma stad.. Åkte föresten förbi Slagsta glass påväg hem också :) hade aldrig hört talas om det men enligt Eve va det tydligen ett rätt känt ställe!

SKOGSBRAND

Läget med skogsbranden verkar för tillfället vara lite under kontroll men fortfarande allvarligt. Den är i alla fall inte påväg att spridas längre just nu, sen beror det ju såklart på vindarna.. Det känns i alla fall skönt att den har stannat upp och hålls tillbaka eftersom jag, (fågelvägen) bara har ca 8 km till Norberg där det brunnit igår och idag. Och enligt räddningstjänsten har elden spridit sig två km i timmen över trädtopparna, vilket skulle betyda att elden (om den skulle fortsatt sprida sig åt vårt håll) skulle nå mitt område om ca tre-fyra timmar..

Röken ligger dock på här, man ser inte många hundra meter framåt heller. Lukten sticker i näsan nu så vi håller oss inne! Familjen har även bekanta som tyvärr förlorat allt dom äger, det känns förjävligt att folk ska behöva lida så mycket.. Tänk er att förlora ert hem, där ni har ALLT, alla minnen, fotografier, ett hem som ni lagt ner så otroligt mycket tid i, bara försvinner bort i elden. Många har också förlorat djur som dom inte hunnit få med sig.. Det verkar inte som att Sverige har förstått hur stor den här branden faktiskt är, först idag har det börjat uppmärksammas ordentligt på tv4 och bland politiker, och då har den redan rasat i sex dagar!!

Det är läskigt när det är så otroligt nära, det är lixom i grannbyn, vi har bara skogen emellan oss, och det är skogen som brinner. Men jag tror och hoppas att vi slipper brand, men kommer den värsta röken för nära måste man väl evakueras ändå. Så man får vara på sin vakt lite ändå, för det kan svänga fort.

En stor eloge måste vi i alla fall ge till alla brandmän, poliser, frivilliga, ambulanspersonal och andra som gör allt dom kan för att bekämpa branden. Den är massiv, och hade behövt mer hjälp från början, men nu är det som det är. Människor kämpar dygn i sträck, det är otroligt beundransvärt.

Tog några bilder igår från min trädgård. Stora mörka rökmoln dök upp på himlen och vi började nästan förbereda oss på att få evakueras innan natten, men som tur var så slapp vi det. På dom här bilderna är det i alla fall lite blå himmel i bakgrunden. Just nu så är det bara vitt av röken, ser ut som en tjock dimma över hela himlen.

FÖRSTA VECKAN

Min första semester vecka har varit super bra. Har varit fint väder i princip hela veckan! Så har mest latat mig med sol och bad på baksidan faktiskt :) men har hunnit vara till borlänge med mamma också, och hälsat på lite släkt osv :) men nu har jag fått nå skit med magen så har haft ont och varit dålig två dagar snart.. jäkla skit. Får hoppas jag blir bättre snart iallafall!

På måndag ska vi isåfall till kolmården en sväng, ska bli kul :)