TRIANGL STORLEKAR

För några veckor sen beställde jag en bikini från märket "Triangl". Dom håller till i Australien så det tog ca en vecka att få hem den, men jag tycker ändå att det var lätt att ha att göra med dom, fast den kom så långt bortifrån! Fick som sagt hem den på en vecka utan problem, dock 20 euro i frakt.
 
Jag hade dock jätte svårt med vilken storlek jag skulle välja, eftersom jag aldrig beställt av dom förut vet man inte så mycket om materialet osv. Om det töjer sig, om det är litet eller stort i storleken, om det är push up i toppen, om trosan kommer skära in i skinkorna, ja men ni tjejer fattar! Så jag försökte läsa runt lite men det fanns tyvärr inte så många recensioner om min bikini i modellen "Milly". Så jag mailade triangl och uppgav min bh storlek och tros storlek så att dom skulle hitta den bästa storleken för mig. Dom svarade med XS i toppen och M i underdel. Men som jag nästan förstod så var toppen fööör liten. Så jag fick skicka tillbaka toppen och byta till storlek M. Dock inga problem! Så fort jag skickat iväg det tog jag ett kort på kvittot och mailade till triangl, och dom skickade direkt en ny topp så att jag slapp vänta så länge.
 
Triangl´s material är som en våtdräkt, det är inte särskilt töjbart. Jag som har 75B/C i bh storlek passade i M. Och dom föreslog XS. Så om ni ska beställa därifrån rekommenderar jag att ta den storleken ni brukar ha! Oavsett om dom säger en storlek mindre. Det är nog snarare så att man hellre ska ta en storlek större än en storlek mindre om man är osäker. Eftersom dom inte töjer sig så mycket och dom är väldigt bra formade. Det är dock ingen push up i toppen alls, men tyget är väldigt tjockt så det finns ingen chans att det kan bli genomskinligt eller så.
 
Jag gillar verkligen bikinin! Den är verkligen bra formad efter kroppen och skön! MEN, det blir dock lite instängt, nästan fuktigt under både i över och underdel när man ligger och solar, på grund av materialet som är som en våtdräkt. Har inte provat bada med den än, men det kanske går bättre :)
 
Jag har som sagt modellen "Milly" och färgen "Santa rosa splash".
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Gud vad bra tips! Ska själv köpa tänkte jag. Din stl hur stor är trosorna i midjan (cm) och toppen (cm) nedanför bysten?

Svar: oj det vet jag inte men har samma storlek som jag har i bh, trosor på bikinin :) kanske står på hemsidan hur många cm det är!
Sanne

2014-12-17 @ 00:56:01
Postat av: Liv

Vilken sida beställde du ifrån?:)

Svar: http://international.triangl.com/collections/swimwear :) triangls egen hemsida.
Sanne

2015-01-18 @ 00:11:37
Postat av: Anonym

Kommer paketet hem på posten? Eller hur fungerar det? Läste på hemsidan, men förstod inte riktigt :s

Svar: Det kommer hem på posten! Jag tror jag fick hämta mitt på ica :)
Sanne

2015-01-25 @ 21:06:32
Postat av: becka

hej! ska köpa hem nu tre st olika sorters bikinis från triangl nu inför sommarn, och enligt det du skrev så stämmer min i alla fall byst strl in på din. ja undrar vad för storlek på underdelen passade bäst på dig? är du nöjd med den du har nu? skulle verkligen uppskatta svar så snabbt som möjligt till min mail! ^^

Svar: Hej! jag har storlek M på underdelen och har ungefär 36/38 i trosor i vanliga fall. Men som sagt så töjer dom inte sig så mycket så jag skulle säkert kunna ha en L också utan att den skulle bli för stor! Eftersom materialet är så tjockt så blir det inte pösigt eller så. Men jag använder inte underdelen så mycket.. just för att det blir så instängt pga våtdräktsmaterialet. Tycker det är lite obehagligt haha. Så jag använder överdelen mest och en vanlig svart underdel.. Men jag är nöjd med storleken! som sagt så har jag 75 C i bh och kunde då ha M i överdelen :) hoppas det går bra med din beställning!!
Sanne

2015-02-01 @ 22:10:41
Postat av: Clara

Hej! Jag undrar vilken storlek du skulle rekommendera till mig? Jag har storlek 70b i bh-storlek och undrar om storlek S skulle passa bra för mig då? Tacksam för svar!


Svar: Hej! alltså jag har ju 75b/c och passar i M. så jag tror du skulle passa i M också. Alltså dom formar sig väldigt bra runt kroppen så jag skulle säkert kunna ha en L också utan att den såg jätte stor ut.. hellre för stor än för liten känner jag för den formar sig ändå så bra! Men det är svårt att säga.. när jag uppgav min bh storlek så sa dom att jag skulle ha xs, men det funkade inte alls! Så jag tog det jag har i vanliga tröjor osv vilket är M. Så den storlek du har på linnen och så kanske kan passa? så var det för mig iallafall.. :) jätte svårt att svara på.. hoppas du fick någon hjälp!!
Sanne

2015-02-13 @ 19:54:32
Postat av: Sofie

Tänkte beställa samma bikini som du men är väldigt osäker på storlek. Har bh storlek 70/75B och brukar kunna ha byxor i storlek 36. Tror säkert att en S passar i toppen men osäker på underdelen.

Svar: Alltså som sagt så är det inte så töjbart. och även om det skulle bli lite stort så syns det typ inte för materialet är inte så slappt lixom. så M funkar nog i byxan :)
Sanne

2015-06-28 @ 20:23:29
URL: http://ponnylycka.horseworld.se
Postat av: alice

Hej! Jag har också 75C i storlek, fick en S i present av min syster men den var för liten i kupan, så tänkte byta till M. Är dock rädd att den ska kännas för stor runt midjan/ryggen? Vad säger du? skiljde det mycket?

Svar: Hej! Nej det tror jag inte du kommer tycka. för mig gick det super bra iallafall!:) sen kan ju jag såklart vara bredare än du men det är inte så töjbart tyg så jag tror det funkar bra!:)
Sanne

2015-10-15 @ 17:37:00
Postat av: Julia

TACK för detta inlägget Sanne!
Detta hjälpte mig massor inför mitt köp :)

Svar: Åh vad roligt!!:)
Sanne

2015-12-29 @ 13:06:22
Postat av: Anonym

Jag har köpt en sån bikini och har D i bh storlek och beställde L, tror du det kommer passa mig?

Svar: Jaa det borde den göra! Jag har m och har typ c :)
Sanne None

2017-02-27 @ 04:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0