INBROTT

Okej så vi gick upp lite tidigare än vad vi skulle imorse. 
 
Jag vaknar runt 6 och behöver gå på toa, går in på toaletten och tänker vafan, har nån lämnat fönstret öppet över natten? Ser sen att hela fönstret är borttaget från karmarna. Får lite smått panik och tänker att någon kanske är på nedervåningen. Väcker ante som typ tror att han drömmer och bara stirrar på mig som att jag är knäpp när jag säger att fönstret på toan är borta. Allt var så himla sjukt så jag visste inte vad jag skulle göra. 
 
Väcker Anna och krille som sover i sovrummet bredvid oss, ropar sen ner till tjabo och cabbe så dom vaknar och vet inte vad jag ska säga så frågar först, är det någon där nere? Idiotiskt egentligen men man va ju chockad. Dom vaknar och ba va nej? Så vi berättar om fönstret och att vi måste haft inbrott. Då ser tjabo att hans mobil som legat brevid honom och laddat är borta. Deras plånböcker är borta, men cabbes telefon och antes plånbok som ligger längre in i rummet är kvar. Så förmodligen blev tjuvarna chockade att det låg folk och sov i vardagsrummet. Så dom tog väl bara det närmaste dom såg. 
 
Så sjukt att dom varit här inne när vi sovit. Stått bredvid tjabo och cabbe och tagit deras saker. Fy alltså.. 
 
Vi hittade deras plånböcker utanför men pengarna var borta. Dom skulle ju med flyget imorse så vi fick skramla ihop pengar åt dom till taxi och mat. Tycker så synd om tjabo som vart av med sin nya telefon också.. nu får vi krångla med polisen idag, och fixa galler på fönstret. Det finns galler på alla fönster utom toan såklart, typiskt. Usch vad obehagligt alltså. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0