GESÄLLPROV

Halloo! Idag har jag varit i Västerås och gjort dom sista momenten på gesällprovet! Och jag klarade det!!! Så jäkla skönt ska ni veta! Att slippa tänka på förberedelser och modeller och allt som ska fixas inför ett sånt här prov, det är guld att slippa! No more för nu är jag klaar :-D 
 
Det är ju inte bara att göra ett sånt här prov, man måste förbereda modeller flera månader i förväg, eftersom modellerna måste ha minst 2 cm utväxt när man färgar på provet och man måste klippa minst 2 cm på klippningar. Om man då vill testa klippningen eller färgen en gång innan provet så måste man ju göra det senast två månader innan provet, och innan dess ska du alltså isåfall ha valt modeller. 
 
Sen ska du boka in övningstillfällen på andra saker under tiden, tillexempel fönvågor som jag hade nu. Sen ska det ritas ritningar, planeras med modeller inför provdagen, planeras så att du får med dig allt som du behöver, allt måste stämma. Men nu är det över iallafall! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0