LEVA LIFE?

Okej så nu ska jag bli lite too deep här. Nu när vi var i Tällberg började jag fundera på framtiden, vart man vill bo, vad man vill hinna göra, vad man vill jobba med, vad man vill att livet ska ta vägen. Man lever bara en gång, det vet vi ju. Vi vet ju också att man ska göra det bästa av det på grund av den anledningen. MEN, hur gör man det bästa av livet? 
 
Jag har haft en dröm om att kanske flytta utomlands, bo i någon mysig stad i Spanien, eller kanske Italien? Jobba på någon lokal liten butik, ni vet sådär så att man känner alla som kommer in, den äldre mannen som alltid köper tidningen varje morgon, den lilla killen som alltid får springa ner och köpa mjölk åt mamma, hänga på stranden på kvällen, gå ut och äta med vänner, okej vi kan säga som på film, är det inte så det ofta är där? haha. Jag kanske drömmer för mycket.
 
Men okej, sen finns det en sida som känner att det finns såå mycket att upptäcka och se i USA, kanske jag skulle flytta dit, prova det livet, eftersom jag bara lever en gång som sagt. Lite lyxigare, lite stroppigare?, spendera kvällarna på miami beach kanske? Låter ju inte helt fel. Men man kommer alltid tillbaka till tankarna om familj och vänner, dom skulle man ju sakna. 
 
Men grund frågan är ju, är det någon annan stad eller till och med något annat land som skulle få mig att känna att jag fått ut det mesta och bästa av livet? Eller är min nuvarande vardag, i en liten stad i Sverige, med ett vanligt jobb och semester 4 veckor om året det jag kommer trivas bäst med? Jag vet inte riktigt, det låter ju lite tråkigt och leva så resten av livet. Men jag antar att man får se vart vägar leder, man hittar nog sin plats tillslut, eller så har man redan hittat den men man vet det bara inte än.
 
I min bok är det mycket värt att ha nära och kära runtomkring, det känns tryggt och jäkligt roligt. Så egentligen har man väl det viktigaste man behöver några minuter ifrån sig, det är inte alla som har det så. Man får nog prioritera vad man själv tycker är viktigt i livet och utgå ifrån det. Tankar?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0