FRUKOST

Eftersom jag senaste 11 veckorna varit med i tävlingen Luciaformen har jag haft ett kostschema att gå efter, så jag har ju inte fått äta vad som helst. Till frukost får jag välja på havregryn eller naturell yoghurt + keso eller kvarg + ett ägg + blåbär/hallon. I början åt jag bara naturell yoghurt, keso och ett ägg. Jag fattade lixom inte att det fanns andra ideér haha!
 
Efter att ha kikat runt på olika instagram sidor så hittade jag på ett recept på nyttig "smulpaj". Den här smulpajen innehöll havregryn, blåbär, och keso - allt det fick jag ju faktiskt äta till frukost! Så då kunde jag äta den här smulpajen plus ett ägg och min frukost var klar! Från början valde jag aldrig havregryn till frukost eftersom jag bara tänkte på havregrynsgröt, men det finns ju så mycket annat om man bara hittar på :) Hittade även på ett recept med "kakor" som innehöll havregryn och ägg - vilket jag också får äta till frukost. Då kunde jag äta dom här kakorna + keso tillexempel. Det blev lite roligare än att bara äta yoghurt, keso och kokt ägg haha. 
 
Här är "smulpajen" med en klick kvarg till.
 
Och här är kakorna, havregryn och ägg. (Kanel uppepå)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0