KOMPISGÄNG

Jag önskar ofta att jag hade en stor grupp vänner/bekanta som alltid hängde och ordnade saker tillsammans. Tillexempel på midsommar, halloween, nyårsafton, juldagen, eller bara på vilken dag som helst, att någon bara tog tag i att göra nåt speciellt och så var alla med på det, kanske en grillkväll? en femkamps dag? en fiske kväll? ni fattar. Skulle inte det vara as mysigt? ett gäng som tyckte det var självklart att just vi skulle göra dom här sakerna tillsammans. Kanske 15-20 pers? Utan skitsnack, utan tjafs, bara raka rör och öppna kort.
 
I en liten stad tror jag inte att det funkar. Alla har åsikter om alla, vissa är omognare än andra, alla värderar olika, tycker olika, . I en större stad finns det fler människor, alltså större chans att fler tycker som jag. Bra vänner är jäääkligt svåra att få tag på. Vänner som är öppna, säger vad dom tycker men på ett schysst sätt, inte snackar en massa skit, hjälps åt, pratar ut, kramas och är glada över att ha varandra. Vissa har turen och andra inte. Jag har ett fåtal, men jag önskar att det fanns fler. Men för mig så finns det nog inte så mycket mer att hämta i den här hålan :) Är glad över dom jag har i alla fall ♥ Även om det inte är några stora gäng det handlar om ;)
 
Tänk om den här gruppen +fler som vi känner idag hade hållit ihop några år till. Undrar hur vi skulle vara idag? :) .. Ett sånt gäng jag letar efter tror jag, faktiskt. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0