DET HÄR MED JOBB..

Idag har vi tagit det väldigt lugnt. Vi började med en pizza till brunch och sen la vi oss och mös framför en film :) Sen har jag mest fixat med bilderna från igår och mina smycken som sagt!
 
Imorgon påbörjar jag andra arbetsveckan. Cash is king, påminner jag mig själv om hela tiden. haha. Att jobba varje dag är väldigt ovant när man har gått i skolan 12 år av sitt liv och bara sommarjobbat och så. Så jag har absolut inte vant mig med att jobba varje vardag 9-6 än. Det kommer nog ta ett tag.. :) Första dagarna led jag av att stå på morgonen och veta att nu börjar det, nu ska jag stå inne och jobba 9-6 varje vardag mer än 40 år av mitt liv, minus semestern på sommaren och minus mammaledighet någon gång i livet då. Herregud alltså.
 
Det chockar mig fortfarande att våra liv kretsar kring jobb, borde det inte kretsa kring nya upplevelser, roliga resor, ingen stress och bara "må bra saker"? Alltså EGENTLIGEN. Jag fattar väl självklart att det inte funkar så. Men man har bara ett liv, och då borde man få lägga upp det på det sätt man vill för att det ska bli så bra som möjligt. Men självklart funkar ju inte det utan jobb och pengar, vilket är synd.. haha.
 
Det är dock ganska skönt med rutiner och fasta tider. Och man värderar kvällar och helger så mycket mer när man jobbar. Men som sagt, jag skulle vilja använda mina dagar till häng med vänner, resor, nya upplevelser och sovmornar, kanske bli bättre på att fota? njuta av att vara ute i solen och fota. Jobba halvdag skulle nog funka fint för mig, men sånt kan man ju inte bestämma heller. Jag gillar ju det jag jobbar med än så länge i alla fall, det är bara det att det tar upp sån himla tid. Får ta och vänja mig helt enkelt :) Det är nog inte bara jag som är ovan.
 
Min bästa
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0