FOUNDATION?

Jag har nog aldrig i hela mitt liv användit mig av foundation när jag sminkar mig, jag har köpt foundation, testat en gång för att sen tycka det är för kladdigt och tvätta bort det igen, haha. Jag vet jätte många som använder foundatíon varje dag under ett löst puder. Men jag tycker bara det är så himla obekvämt, dessutom går det ju fortare att slänga på lite puder än att börja med foundation, se till att inte bli fläckig - och SEN slänga på puder. Så jag har alltid användit mig av bara puder istället.
 
När jag sminkar mig börjar jag alltid med en hudkräm, sen har jag en primer som jag använder runt ögonen och ibland lite på näsan. Sen har jag på concealer under ögonen, runt näsvingarna och på eventuella finnar/fläckar. Sen har jag på puder, rouge på kinderna, lite solpuder högst upp i pannan, en ljus ögonskugga för att inte se mörk ut på ögonlocken, sen böjer jag alltid mina ögonfransar innan jag har på mascaran. &så får vi ju inte glömma ögonbryns pennan. Enkelt.
 
Jag har dock hittat ett puder nu som är ett "puderfoundation", det täcker jätte bra men det är ju lixom inte kladdigt eller så. Jag drar alltid runt borsten i det för att få det löst som ett löspuder innan jag applicerar. Det hänger med en "svamp" men den använder jag aldrig, borste är bättre. Man blir aldrig fläckig av det här "pudret" som jag säger eftersom det är i lösform när man drar runt med borsten i det. Jag har det ljusaste nu på vintern, 01. Från maxfactor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0