KÖRKORT!!!

Igår blev det äntligen min tur att få körkort!! så sjukt skönt, ni anar inte! eller jo det gör ni kanske, men åh. Klarade som sagt teorin i måndags och igår morse hade jag uppkörning. Jag slapp göra någon säkerhetskontroll och fick bara ställa in stolen och sånt. Sen tyckte jag att det blev en ganska kort uppkörning, ca 20 min kanske? fick parkera, köra på landsväg, svänga från landsväg, vända på smal väg, köra på små 30 vägar, köra lite i stan, ungefär så!
 
Åkte till mammas jobb där dom bjussa på tårta för att jag klarade det! haha. yummy. Sen tog jag mammas bil hem ;) hehe, sjukaste känslan att köra HELT ENSAM.. Men det gick bra! :) Kilade hem till robin sen och hängde lite med honom ante och sofhia, sen fick jag agera chaufför till brorsan som skulle och spela bandy. Sen körde jag hem sofhia vid halv 3 och så åkte jag till sara och testade frisyrer på henne tills vi har långhårs prov. Sen hämtade jag mattias från bandyn och åkte hemåt! Så det blev lite körning igår ändå :) kuuuuul! på kvällen fick ante åka med mig och lära mig tanka bilen också, haha. Kan ju vara bra att veta hur man gör det lixom! Nu blev det mycket bil snack men det känns så befriande att slippa oroa sig över körkortet längre.
 
(imorse blev det dock lite drygt, robins dörrar hade fryst fast, så jag skulle köra istället, och när jag kommer ut till min bil så har låset frysit så jag kan inte låsa upp bilen... haha, slutade med att snälla mamma skjutsade oss ♥)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0