Tågolycka

Sjukaste idag påväg hem från västerås. Tåget small verkligen in i en bil och jag såg allt utanför fönstret! jag satt och kollade ut genom fönstret och plötsligt börjar tåget tvärnita och jag hinner inte ens tänka något innan jag ser en röd bil flyga av rälsen, de flög saker åt alla håll och jag fick typ hjärtstopp för en sekund. Shit vilken chock alltså! jag var helt säker på att någon hade blivit ihjäl mosad i bilen alltså.

Vi stog där i ca en timme innan vi fick gå ur tåget och ta buss resten av vägen. De va massa brandmän och poliser där och tjejen som satt i bilen fick åka med ambulansen. Men hon va uppe på benen och gick och hämtade sin väska ur bilen osv när hon kom ur . (bilen hamnade upp och ner, den FLÖG verkligen av rälsen och upp och ner när tåget krashade in i den....) Så det verkar som de va rätt lugnt med henne iallafall, får hoppas det! med oss på tåget gick det bra, det small till bara men de va ju inte direkt så vi flög ur stolarna så.

Hon måste ha varit påväg över rälsen och sen inte hunnit över helt innan tåget kom, och inte sett tåget? annars vet jag inte hur det gick till.. För tåget fick ju lov och tvärnita så hon måste ju ha kört ut när tåget va ganska nära? hm. Tur att det inte blev värre iallafall!


Poliser och brandbilar. Bilen syns inte på bilden men den ligger framför polisbilen.


Bilen. (Vi fick höra att tjejen hade varit i tyskland och handlat alkohol med några andra som va i en annan bil där. så det är därför de ligger massa öl och grejer runt den. Det mesta gick ju lixom sönder.. Men dom räddade lite iallafall. Det var nog därför hon hade lite skärsår på armen också, från en glasflaska? kanske.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0