?

Det är inte bara jag som är förvirrad när det gäller dip dye och ombré. haha


sökte på båda på google och samma bild kommer upp. Vad är det här egentligen? det är ju en ombré eftersom utväxten är mörkare än resten, men det är ju också dip dye eftersom det är en annan färg i "topparna"? eller?

Alltså jag är ju inte dum i huvudet, jag ser ju skillnad på tillexempel dom här bilderna:


Ombré med mörkare utväxt än resten av håret och dip dye med färgen i topparna. Men egentligen är ju ombré också dip dye då? för där är det ju också en annan färg i topparna? eller alltså, förstår ni hur jag tänker? Man ser ju skillnad, men vad ÄR skillnaden på riktigt? att man använder sig av mer galna färger när man gör dip dye? eller att man inte alltid har mörkare färg "överst" på dip dye? Men vissa har ju en mörkare färg i botten och en galen färg i topparna, & kallar det dip dye. Men då är det ju en ombré också? haha going on and on. Hoppas ni förstår. Iofs är det ju en skarpare övergång med dip dye, men som sagt det finns ju folk som inte har så skarp övergång men som ändå säger dip dye?


&den här bilden som jag la upp förut,vad skulle ni säga att det är? dom på loreal kallar det ombré och ja det är det ju. Men det ä ju dip dye också eftersom det är en rätt skarp övergång mot dom ljusa topparna ändå? eller? ;)

Nu blir jag väl dumförklarad men hey, i don´t get it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0