Teater frisyrer

Som jag har sagt så va vi och fixade frisyrer idag till en teater. Den har premiär i maj (skönheten och odjuret) och vi har fått ansvar över att fixa kläder hår och smink (hv 2or på carlforsska). Innan idag har vi ritat frisyrer och tänkt ut hur det ska se ut beroende på vilken karaktär dom spelar.

Jag och sofia i min klass har fått tekannan som vi ska fixa hår till, våra planer gick i kras första dagen för vi fick reda på att våran karaktär ska ha en hatt på sig, det går ju inte att göra så mycket frisyr till det lixom, men hon kommer vara utan hatt ett antal gånger så då måste det se okej ut ändå, så vi tänkte ut nya frisyrer och utgick från att hon hade lite halvlångt hår, och idag visade det sig att hon hade ganska kort ändå, typ axellångt. Så vi fick ändra planerna igen haha, det blev en vanlig inbakad fläta där vi gömmer "toffsen" som blir kvar i nacken. Då får hon på en hatt men det ser också bra ut utan!

På föreställningarna som är i maj (rätt många) så kommer jag vara på hälften och sofia på hälften, därför har vi samma karaktär. Samma sak gäller alla andra frisörer, men vi tränar tillsammans nu, men kommer göra frisyren ensamma sen.


idag blev det lite slarvigt gjort bara för att testa att det gick och ungefär hur det skulle se ut, modellen ville inte att vi skulle spraya eller nåt idag så det blev som det blev, men det funkar tycker jag! kommer göra mer noga när det är "på riktigt" hihi .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0