Boys boys boys!

Som jag har sagt förut så trivs jag nästan bäst tillsammans med killkompisar, tycker dom är stört sköna och mer avslappnade och ärliga än vissa tjejer. Självklart finns det tjej kompisar jag älskar att hänga med också, men i det stora hela så är killar bäst, helt enkelt!

Därför tycker jag att det är så himla tråkigt att jag går i en klass tillsammans med typ 27 tjejer, och i en annan klass vissa dagar med också BARA tjejer. Man tröttnar, som fan. Iofs gillar jag frisör klassen mycket mer än A klassen. Eller alltså jag kommer överens med fler i frisör klassen, menar inte att jag ogillar någon i min egen men, eller, alltså äh vi släpper det. Men vi är ju färre i frisörklassen och har lärt känna varandra på ett annat sätt också.

Även om jag har killkompisarna här hemma och min pojkvän så blir de ändå inte samma sak som i tillexempel 7:an till 9:an när man va blandade klasser med killar och tjejer. Då fick man lixom en mix hela dagarna, nu måste man planera med killarna när man ska ses och för alla går det inte alltid.

Fatta vad mycket roligare det hade varit att stå på flaket på studenten med ett gäng sköna kill kompisar istället för bara 27 tjejer som står och skriker och hela tiden försöker se bättre ut än någon annan. hehe, you know girls.. Min klass är ju rätt skön ändå, fast jag hade mixat den annorlunda om jag hade fått välja. Jag hade tagit ett gäng tjejer från B klassen och ett gäng tjejer från A så hade den nästan varit perfekt, bara killar som saknades. Man kommer inte överens med alla tjejer i en klass på 28. Det funkar bara inte, men man kommer överens med vissa i min klass och vissa i b klassen.

Det är mycket snack om studenten just nu och i våran klass har vi börjat tänka lite på hur det ska bli nästa år. Vi ska kunna enas om dans&utklädnad på utklädnadsshowen, vi ska kunna enas om vilka som ska vara på vilket flak, vi ska kunna enas om mycket saker som är svårt när det är tjejer det handlar om, en hel drös som har olika åsikter och vissa som tänder till för minsta lilla. Killar är mer avslappnade och tycker inte att det är så himla viktigt vem som bestämmer mest eller vem som bestämmer vad. Bara det blir gjort och bra.

Jag skulle ju kunna sitta och förklara det här hur länge som helst alltså haha men det blir lite jobbigt.

Poängen va iallafall att det är bättre med mixade klasser än en klass med bara tjejer, eller en klass med bara killar. Det funkar ju såklart inte heller så bra.. Tjejer och killar funkar nog bäst tillsammans!


Skolavslutningen i 9:an, jag antar att det här är en anledning till att jag tycker att den delen av mitt liv so far var den bästa! Vi var ett mixat gäng och hade skit kul tillsammans! Det var ju lite efter 9:an allting sprack, alla flyttade åt olika håll eller så böt man skola till en annan stad. Man blir så mycket tightare när man går i samma klass och skola,faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Gojan

Fattar precis hur du menar....man fattar inte att uppskatta grundskolan förrän man är igenom den ! Knasigt, men fatta att det är skitkul nu med ! Bara det att det begriper man väl inte förrän det här oxå är över !!!;) Ha de bra !

2012-06-05 @ 20:33:13
Postat av: SANNE

ja det är väl så ;) detsamma!

2012-06-05 @ 22:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0