Fredag

Gick och tränade med ante robin och matte i onsdags kväll! skönt, sofhia kom dit mot slutet också :) igår va jag ju på praktiken hela dagen på klipp&färg kurs! kul :) lärde oss nya tekniker för slingor och lite trender inför våren osv. Va riktigt kul att se förändringarna på modellerna också :) va där hela dagen från 9-6, käka god buffé gjorde vi också! På kvällen kilade jag hem till ante vid halv 7, tog de lugnt sen hjälpte jag honom med lite plugg.

Imorse gick jag upp vid typ 10 fast jag va ledig, tog mig till gymmet och kämpade lite mer än en timme helt alone, men de va riktigt skönt faktiskt :) efter de har jag hunnit klippa roffe, käka, duscha, dammsugit och nu tänkte jag damma mitt äckliga rum. Sen lär jag fixa med lite plugg också.. Ikväll blir det mys med familjen ♥

Bilder från kursen:

Björn klipper en av sina 2 modeller.


Mimmi (längst bak) och en annan frisör från stan sköljer ur färgen på sina modeller.


Björn klipper jessica.


Jessica klippt&färgad. (man ser inte effekterna i luggen så bra här)


Björn klipper.


Färdigt resultat, klippt&färgat. (håret är mycket rödare i verkligheten)

Vi fick lära oss att göra effekter i tillexempel luggen med hjälp av "fjäril vings indelningar" eller va man ska säga. Spännande ;) Finns nog mer om det på goldwells hemsida.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0