Stöld

Grejen som hände på tåget nu då. Vi sätter oss vid en 4 plats på tåget och snett bakom oss sitter en tant på en 2 plats, längst in sitter hon och har väskan på sätet längst ut. &precis innan avgång kommer en utländsk mamma&hennes son in i våran vagn och sonen går runt och "letar" efter deras platser, och när han går förbi tantens plats böjer han sig över sätet längst ut och tanten undrar om hon sitter på hans plats och han säger nejdå jag skulle bara kolla om det var rätt. Tyckte de va lite konstigt att han behövde böja sig över hennes ena säte när siffrorna står högt ovanför stolarna?

Sen när tanten ska ta upp sin biljett så säger hon "min plånbok är borta!! jag har blivit bestulen! jag hade den när jag klev på tåget för precis innan tog jag ut biljetten och la den i plånboken!" shit tänkte vi, den lilla grabben som gick runt och låtsades kolla vilket säte som var deras. Det måste ha varit han, ingen annan hade gått förbi där sen hon satte sig. Visst hon kan ha tappat den precis innan hon gick på tåget, men vad är oddsen? väskan va öppen och plånboken låg där, varför böjde han sig annars över hennes säte? shit va förbannade vi blev! även om vi inte hade några direkta bevis att det var han.

Och efter ett tag kommer en man och sätter sig på andra sidan gången brevid henne och hon pratar fortfarande om plånboken och att hon måste spärra korten osvosv. Då börjar han fråga massa vad som har hänt och hur dom såg ut som gick förbi och sådär, sen tar han fram något ur fickan och säger "jag är polis, vaktar du min väska så ska jag gå och se efter om dom är kvar". Men tyvärr så var dom inte det.... Dom gick säkert av innan tåget ens gick. ÅH, sånt här gör mig så förbannad. Jävla morsa att lära sin son att stjäla! om det nu var han, men det MÅSTE ha varit det! idioter.


skaffa era egna pengar för fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0