Dear John

Ni som inte har sett den men har tänkt att se den, sluta läs NU.

Jag vart faktiskt besviken på filmen. Det börjar ju as bra att savannah och john blir in love big time under hans "permission" från armen, och sen ska han iväg och tjänstgöra 12 månader igen. Dom skriver brev till varandra under hela tiden och allt är bara gulligt och sorgligt på samma gång. Sen helt plöstligt har savannah hittat en ny kille, som dessutom är typ dubbelt så gammal som henne osv.. förstod inte riktigt om hon gifte sig med honom för att få vårdnaden om hans son när pappan dog? han hade canser nämligen. Men jag vet inte riktigt, skit besviken blev jag iallafall.

Sen efter några år så kommer John hem, johns pappa dör och han blir ensam kvar så han åker iväg och tjänstgör igen. Sen dör Savannahs kille (gubbe) av cansern och efter några fler år kommer john hem och möter savannah på gatan av en slump och dom kramas sen är det slut? man får ju lixom inte veta om kramen bara var ett "hej vad länge sen" eller "hej nu kommer vi vara tillsammans livet ut". Lite halv taskigt slut.

Jag trodde lixom att efter att han åkte iväg och krigade första gången och dom skrev brev osv då trodde jag han skulle komma hem igen efter ett tag och dom skulle flytta tillsammans och de skulle bli ett happy ending lixom. Så blev det inte alls så! Men i övrigt va den ju bra och romantisk och sorglig och allt det där. Äh den va skit bra!



Även om ni inte läste texten (ni som vill se filmen) så kan ni ju kolla på traliern :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0