Angående förlovning

Eftersom annica och marcelo i bb förlovade sig i huset igår kände jag att det kunde passa att jag tog upp förlovning som ämne här i bloggen så att folk förstår mig och andra yngre som förlovar sig lite bättre.

Bortser från deras förlovning och tänker mer allmänt nu. Alla människor är självklart olika, när det gäller ALLT. &jag har märkt att det finns många människor som tycker att det är "oseriöst&konstigt" att förlova sig när man är ung. Men alltså, come on. Jag förlovade mig för ett halvår sen (ca) och märkte då lite olika reaktioner, även om folk inte sa till mig direkt vad dom tyckte och tänkte.

För mig betyder inte en förlovning att man måste gifta sig efter ett år som det gör för många andra, för mig betyder det inte att man måste gifta sig överhuvudtaget, giftermål och förlovning är 2 olika saker för mig. Förlovning för mig är att ta förhållandet ett steg längre, ett extra "bevis" på att känslorna verkligen är äkta, även om man redan vet det innan. Det är en stor grej, självklart, iallafall för mig. Sen om folk tycker att det är "oseriöst" av mig för att jag inte har tänkt gifta mig, då står ni på en helt annan plats än mig.

Alla har olika syn på saker som sagt, jag skulle aldrig förlova mig bara för skojs skull, aldrig. Jag tror på det här och jag vet att det funkar. Känner man sig säker och sin flick/pojkvän också gör det så är det väl inte riktigt något snack om saken? känner man att man vill förlova sig och att det är rätt, go for it! Det är inget konstigt bara för att man är ung.. Det kommer ju fortfarande vara av samma anledning även om jag väntar 10 år till?

Tänk på att andra kan ha olika syn på saker, innan ni dömmer :) puss



Sen har ju folk lite olika syn på att förlovnings ringar MÅSTE vara i guld. Why man... why? Silver är så mycket snyggare, iallafall enligt mig&ante. Därför valde vi det. Konstigt? inte alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0