Adele

En låt som jag älskar är someone like you av adele. Älskar texten - som är sann, ur hennes eget liv, hela hennes album handlar om ett tidigare förhållande som hon inte riktigt kan släppa.

I början av den här videon säger hon: "Jag kan inte föreställa mig att jag träffar honom när jag är runt 40, och ser att han har en vacker fru och vackra barn och att han är jätte lycklig medans jag fortfarande är ensam. Det är ungefär det det här handlar om."

Hon säger också att det förhållandet gjorde henne till den hon är idag, men att hon hoppas att det kommer fler såna chanser. Ungefär. Jag älskar sånahär texter eftersom man känner något när man lyssnar, samtidigt som man tänker att man är lyckligt lottad själv som har det där kvar, än så länge&förhoppnings vis en låång tid framöver.. :)



En del ur texten:

I hate to turn up out of the blue,
Uninvited.
But I couldn't stay away,
I couldn't fight it.
I'd hoped you'd see my face,
And that you'd be reminded,
That for me, It isn't over.


Never mind I'll find,
Someone like you.
I wish nothing but the best for you
Too.. Don't forget me, I beg.
I remember you said,
Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead.
Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0