I´ll keep my fingers crossed for you

När vissa saker händer så händer det även mycket i mitt huvud, frågor, tankar. Varför? frågan ingen vet svaret på, varför händer vissa saker, som egentligen inte borde behöva hända? Hur kan man tro på gud, när det händer så mycket dåliga saker med oskyldiga människor i världen? (även om jag vet att ni alltid kommer på nåt konstigt svar på det). Varför just den? varför idag? varför där? varför gick det så illa? tankar som blir till frågor.

Mitt huvud är fullproppat med tankar och frågor, även om det som hände igår, men egentligen om allt hemskt som händer olika människor. Folk fattar nog inte själva hur lyckligt lottad man är som överhuvudtaget är frisk, som inte har varit med i tillexempel en olycka, som aldrig har haft någon annhörig som har varit med om en olycka, eller som blivit svårt sjuk, osv. Jag tror vi tar saker förgivet lite för mycket här i världen.

I´m just saying, ta vara på det ni har. Det går fort när något väl händer.


(bild lånad från fagerstaposten.se)


kämpa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med! Var rädd om varandra! Kram

2011-10-05 @ 21:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0