Varför ska utseendet ta stryk för att man skaffar pojkvän?

En sak jag har tänkt på och stör mig lite på är när folk säger "man behöver ju inte fixa sig om man har pojkvän.." VA? tänker jag. Har hört och sett det allt för många gånger och blir lika förvånad varenda gång. Varför ska man sluta bry sig om hur man ser ut bara för att man har pojkvän? Det är väl då man vill se fin och gullig ut? det är väl då man har någon att se bra ut framför? Även om jag har pojkvän, så vill jag väl inte gå runt i sunkiga kläder,osminkad & med flottigt hår varenda dag? BARA för att jag har pojkvän&BARA för att jag vet att han kommer vara kvar ändå? Även om jag skiter i hur jag ser ut?

Det är väl självklart att man vill se söt ut framför sin pojkvän!! Herregud, självklart! Men jag gör det ju för min egen skull. Min pojkvän bryr sig inte om jag har smink eller inte, men jag skiter väl inte i att sminka mig varje dag för det? Jag vill väl ändå anstränga mig lite och se okej ut när jag är med honom och framförallt för att kunna stråla och se pigg ut själv. Jag går sällan runt med flottigt hår&ser allmänt sliten ut, för att jag själv tycker det är sjukt snuskigt. Även om jag vet att min pojkvän älskar mig lika mycket även fast jag går runt med flottigt hår och gårdagens smink, så betyder det väl inte att jag skiter i allt som har med utseende och göra - bara för att han älskar mig ändå? Jag skulle aldrig kunna stå ut med mig själv om jag hade skippat duschen på en vecka och på det skitit i att sminka mig och sen hittat nåt gamalt linne längst bak i garderoben som verkade lukta helt okej bara för idag.. usch, blä. Men det kanske bara är jag som tycker så? jag vet inte,

Om man är singel så fixar man sig väl lite extra mycket för att fånga killars uppmärksamhet. Men det betyder ju inte att allt ska sjunka till botten när man väl får en pojkvän? Man ska väl fortfarande vara sig själv och se ut som man vill? Utseende är inte allt, verkligen inte. Man kan gå osminkad och med sunkiga kläder&flottigt hår ibland, visst, om man inte har haft tid att göra något åt sig själv. MEN INTE HELA TIDEN. Och anledningen till att man ser ut som en sunk hög ska inte vara "För att jag har pojkvän"..



Skärpning tjejer,

Jag hoppas verkligen inte att ni sminkade er, duschade och använde rena kläder för någon annans skull när ni var singlar, men om ni nu gjorde det, så kan ni väl likagärna fortsätta med det. Och om ni gjorde som jag - sminkade er,duschade och böt kläder varje dag för eran egen skull&för att NI ville ha det så.. i love you.

Nu publicerar jag det här och skiter i vad jag får för negativa kommentarer. PUSS :*

Kommentarer
Postat av: Anonym

visste du att de finns många som är snygga utan smink?



folk menar nog mer att om man har kille behöver man inte alltid göra de lilla extra om man nu brukar fixa sig. Att om man ska hem till pojkvännen å sova där behöver man inte fixa sig direkt helt onödigt för han tycker man är typ snyggare utan smink å sånt skit. Men om man är singel kanske man gör något där de är killar då måste man kanske anstränga sig lite mera.Och är de nå fel med att gå runt i mjukis kläder å utan smink eller ?

2011-07-14 @ 01:13:50
Postat av: SANNE

du har uppfattat mig fel du, jag menar inte att det bara gäller när man är hos sin pojkvän, men vart som helst, vart man än är så skiter man i hur man ser ut för att man har pojkvän och ingen annan kille behöver tycka att man ser bra ut, så låter det iallafall när folk säger såhär :) Självklart kan det finnas folk som ser bra ut utan smink! :) men folk som alltid har sminkat sig och sånt och sen slutar med det bara för att den har skaffat pojkvän, jag menar, då har man ju inte sminkat sig förut för att man själv vill det? då gjorde man ju det för att det var något nån annan ville se? förstår du? :)

2011-07-14 @ 11:17:47
Postat av: Anonym

Okej bra:-):-)

2011-07-14 @ 13:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0