Saltvattenspray räddar alla dåliga hårdagar,nästan iallafall

Jag älskar saltvattenspray. Jag brukar föna håret tills det blir nästan helt torrt, sen sprayar jag i saltvatten spray i hela håret både under och över håret. Men inte för mycket! Bara några duschar lite överallt sådär, sen fönar jag håret igen så att det blir helt torrt. Sen är det bara att platta och fixa! Det går så otroligt mycket lättare att fixa håret när man har haft i saltvattenspray. Håret blir matt, lite strävt och lägger sig precis som man vill ha det! Perfekt till mitt hår som annars är så lent att det knappt går att fixa det alls.


Den här saltvattensprayen använder jag mig av, PROFFS. Använder även hårspray och torrschampo som också är från PROFFS. As bra dom med! Sprayen håller så länge man vill, beroende på hur mycket man sprayar, den går lixom aldrig ur sådär som andra sprayer brukar göra. (Självklart finns det många andra bra sprayer också) Men proffs produkter har jag verkligen fastnat för!


Proffs hårspray.

Torrschampot då, det har jag knappt användit fören idag, eftersom att jag förut har sprayat alldeles för nära hårbotten, vilket har gjort det ännu värre.. Men om man har lite halv flottigt hår och inte hinner tvätta det innan man får gäster (det hände mig idag) så är det bara att spraya ca 1 - 2 dm ifrån botten så blir det alldeles matt och det flottiga syns inte alls! Det höll även hela dagen idag, tack för det proffs!


Torrschampot.

Sen är det ju olika från hår till hår. Men dom här produkterna funkar skit bra på mitt hår! Men som min frisörlärare säger "När du väl är utbildad frisör och börjar jobba på salong, då kommer du aldrig mer använda proffs produkter!" haha, så jag antar att det finns en hel del bättre grejer där ute..

Men for now, så är proffs både super bra, och inte dyrt alls! Finns att köpa både på ica, hm och i andra affärer! Det finns även volympuder från proffs, men jag har faktiskt inte testat det,jag hatar dust it - som många andra älskar. Tycker bara det känns flottigt och äckligt när man anväder det. Men jaja, här har ni fått lite tips från min vardag iallafall, puss :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0