Tankar om hemmafester

Har ofta tänkt på hur/vem jag skulle vara om jag aldrig hade träffat min pojkvän? Hade jag varit som alla andra i min ålder, sprungit runt på olika hemmafester hela nätterna varje helg och supit? Eller hade jag varit precis som nu, mig själv, som älskar hemmakvällar och att göra roliga grejer med folk jag tycker om? Jag tror på det sista, för det är jag. Jag skulle aldrig göra nånting som jag inte mår bra av, jag tycker tillexempel inte att det är kul att vara på fest med massa överdrivna fjortisar som spelar redlösa efter en öl, sånt blir jag bara irriterad på. Självklart är det väl inte så på alla fester, men ni förstår hur jag tänker.

Vissa förändras enormt mycket till nåt sämre, för att dom inte riktigt har hittat sig själva än. &igen, jag pratar inte om alla, för vissa älskar att leva så, men när man är yngre vet man inte riktigt vem man är. Man märker ofta vilka som festar för att det är det man förväntas göra och vilka som festar för att dom gillar det. Nu lät jag som 50+ som tror att jag vet allt, men det är verkligen inte det det handlar om.

Jag älskar att träffa folk, det gör jag. Men jag tycker att det är så sjukt att man ska behöva festa&dricka för att det ska hända. Verkar inte riktigt som att det finns några andra sätt att lära känna människor på längre? känns inte heller som att man lär känna någon "på riktigt" genom en fest.. Men jaja, självklart kan en fest vara kul ibland, tillexempel klassfest, för att jag har så otroligt roligt tillsammans med tjejerna i min klass, och för att dom vet vilka dom är, dom festar inte för att dom är osäkra, dom festar för att dom gillar det. Nyår kan också vara kul, men där finns det ju en risk för osäkra fjortisar som bara är där för att det ska se bra ut.

Det här var absolut ingen pik mot någon, bara något jag började tänka på :) puss




Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller inte med på en fläck. folk som är osäkra stannar hemma för de vågar inte träffa folk de inte känner, man behöver inte vara full för att festa det är bra sätt att umgås på. det var några år sen fjortis fyllorna existerade på våra fester. genom att träffa människor och inte tänka på allt man brukar tillexempel vad alla tycker och tänker så hittar du dig själv nykter som packad! efter som du inte varit på så många fester och inte pratar med folk du inte känner så lär man inte känna någon, men om man är öppen så får man kontakter som man senare kan träffa i tillexempel skidbacken. jag vet inte vilka folk du känner men jag känner inte en ända som går på fest för att vara cool man går dit för att ha kul.

2011-12-11 @ 13:59:17
Postat av: SANNE

herregud chilla lite, sa ju att det inte gällde alla så det kanske inte gäller folk du känner! :)&jag tror inte nån i min stad går på fest utan att dricka så, jag tror inte att dom tänker som du att man kan ha kul utan alkohol, men de är ju bra att det funkar för dig! :) jag va ofta på fester förut men insåg att de inte va min grej att springa runt bland fulla överdrivna människor så jag slutade med det :) blir nån gång ibland men inte ofta alls! och jag tycker absolut att man kan träffa folk på annat sätt än på en fest så :) men de är ju bra att vi är olika! tråkigt de skulle va annars va :)

2011-12-11 @ 14:16:20
Postat av: SANNE

och jag menade absolut inte att folk går på fest för att dom ska vara coola, menade att vissa går på fest för att man förväntas göra det . för att vänner osv gör det :) så hänger man på fast man inte alls har nån lust egentligen, förstår du?:)förstår inte riktigt va du menar med att man hittar sig själv när man är packad? då vet man ju varken eller :)

2011-12-11 @ 14:26:54
Postat av: Anonym

du vet inte för du är ju aldrig på fest. folk dricker kanske bara en cider i bland bara för de är gott. det ända du verkar göra är att vara med din pojkvän och kolla på idol då lär man ju inte känna en människa iaf. våga gå på fest fast man inte känner de som är där. man behöver inte kalla det fest heller alla gånger för man sitter ju ofta ner och bara snackar också och så lär man känna folk.



2011-12-11 @ 16:08:18
Postat av: SANNE

men herregud man vet väl ändå, man känner ju folk som är på fest så de är klart man vet hur det är ;) oj, verkar som du läser min blogg ofta :) men ja det är klart jag är det! han gör mig lyckligast i världen så jag skulle inte hellre gå på fest (eftersom jag inte vill det!) än att vara med honom :) jag gör det jag vill och det handlar inte om att jag inte vågar gå på fest, för varför skulle jag inte våga?:p det handlar om att jag inte trivs och speciellt inte på lilla fagerstas fester :) Förstår inte varför du blir så upprörd?:*

2011-12-11 @ 17:29:38
Postat av: SANNE

alla mina gamla vänner är lite tvärt emot vad jag är, har börjat festa mycket osv så därför hänger jag inte så mycket med dom längre! iofs är väl du en av dom kanske så du vet väl redan det ;)

2011-12-11 @ 17:36:23
Postat av: Anonym

orka att du ens yttrar dig om saker du inte vet. men om du trivs med din pojkvän så är väl det tipp topp.

2011-12-13 @ 20:33:25
Postat av: SANNE

eftersom du blir så upprörd så antar jag att du kände dig lite träffad, va inte så de va menat :) pratade bara allmänt om hur jag har upplevt det osv! jaa tänk om alla kunde ha de så :)

2011-12-14 @ 15:40:48
Postat av: alkoholist? javisst!

jag vill ta vara på mitt liv och inte bli hemmafru när jag är sjutton

tack för mig!

2011-12-15 @ 19:15:57
Postat av: SANNE

hahhaha, du är ju rätt rolig du :) men de är ju synd att du är stolt över att vara "alkoholist" som du skrev i din "rubrik", det är ju inte direkt något man strävar efter. och du verkar inte förstå att man kan ta vara på sitt liv genom andra saker än sprit :) ha de så bra nu :)

2011-12-16 @ 15:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0