Invandrare

I ett sånt här inlägg lär man tänka lite på hur man uttrycker sig så att folk inte uppfattar allting fel,så jag gör mitt bästa helt enkelt.

Frågor om invandring kommer ofta upp, på olika bloggar, bland politiska partier, på nyheterna osvosv. Jag har ingenting emot invandrare överhuvudtaget, men jag har något emot människor som begår brott. Det gäller även svenskar som begår brott, självklart! Men för ett tag sen så fick jag höra om en utländsk kille som hade blivit utvisad, men han hade inte lämnat landet än. Istället gick han och mördade en annan person, bara för att få stanna här ett tag till (i fängelse). DET är fel, att låta honom stanna i svenskt fängelse, det är så sjukt fel, det är ju det han vill. 

Vi tar in folk från andra länder, usa, irak, spanien, chile, bulgarien, you name it. &låter dom bo här, leva här. Det är väl rätt schysst? vi hjälper till. Sen är det några av dom som kommer hit som begår brott, då får dom stanna här, i våra fängelsen som är rätt schyssta om man jämnför. Det tycker ju dom är skit smart, såklart. &det är ju skit smart, tycker jag också. Men det är ju mindre smart av oss, sverige.

 Min fråga är, varför ska vi sitta och betala för någon som hamnat i fängelse, som egentligen inte "ska" bo här, men som vi har varit schyssta mot och släppt in i vårat land? varför skickas dom inte tillbaka till sitt hemland, och sitter i fängelse där? Invandrare som begår brott, ska enligt mig ut ur landet direkt. Somsagt, skulle det vara tvärt om - en svensk som gör brott i ett annat land. Då skulle det vara samma sak där, tycker jag. Det här handlar alltså inte om att jag har något emot människor från andra länder, absolut inte! Jag har flera vänner som inte är svenska. Det är just grejen, att folk kommer hit och begår brott, för dom vet hur bra vi har det i våra fängelsen & i vårat land, jämfört med andra länder.

Fattar inte varför sverige satsar så mycket på våra fängelsen? varför låter vi fångarna ha tv på rummet är den första frågan, det är väl inget jävla hotell dom bor på. Folk som har gjort fel ska väl inte ha det bra under sin "straff tid"?


skulle svenska fängelseceller se ut såhär skulle det nog inte vara så himla kul att komma hit och göra brott va?:*


Kommentarer
Postat av: Www

Håller med!

2011-08-12 @ 19:58:07
Postat av: Podde

Instämmer oxå ! Bra rutet ! O.K med alla invandrare som sköter sig ( dom flesta ) men dom som är kriminella. UT !!!

2011-08-12 @ 22:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0